Selvom du ikke synes, at du har tid i en travl hverdag, så prøv at meditere bare 5-15 minutter hver dag i en uge – så kan du selv mærke, hvilken forskel det gør.

Heartfulness – 4 nemme trin til ro og balance i hverdagen

  1. Find et tidpunkt på dagen, hvor du har ro omkring dig
    Det kan være om morgenen, inden det hele går løs, det kan være i bilen i parkeringskælderen eller på en rasteplads, inden du tager hjem, eller det kan være sidst på dagen, når børnene er puttet, der er ryddet op i køkkenet, og du mest har lyst til at slænge dig i sofaen og zappe fjernsyn.
    Prioritér at bruge 5-15 minutter på dig selv – det fortjener du!
  2. Sæt dig et sted, hvor du ikke bliver forstyrret
    Sæt mobiltelefonen på “fligth-mode” og giv andre besked om, at du ikke vil forstyrres.
  3. Træk vejret dybt og vend opmærksomheden indad
    Lyt f.eks. til denne afspændingsøvelse  (10 min og 43 sekunder) på laptop eller iPad ved siden af dig eller i dit headset til mobilen.
  4. Mærk, hvordan det føles at være i balance
    Giv dig selv lidt tid til at mærke din nye, mere afslappede tilstand. Jo bedre du bliver til at mærke, hvordan det føles, når du er i balance, desto lettere bliver det også at mærke, når du ikke er det, og så kan du trække vejret dybt og dermed minde din krop om den afslappede tilstand.

Min egen erfaring efter at have mediteret hver dag siden marts 2013 er, at det giver større ro og balance i hverdagen, det forebygger stress, giver bedre nattesøvn og generelt meget mere overskud.

NB! Denne meditationsform kaldes Heartfulness og i modsætning til flere andre meditationsmetoder, så er Heartfulness GRATIS – både undervisning, deltagelse i workshops og fællesmeditationer.

Du kan læse mere her: Heartfulness meditation

Her kan du læse mere om min egen erfaring med at meditere: Ro & balance i hverdagen

 

 

Få 5 tips til markant mere selvtillid

Bare rolig, vi deler ikke dine data, og du kan altid framelde dig nyhedsbreve igen

Få 5 tips til markant mere selvtillid

You have Successfully Subscribed!

Share This